Cecilia har en bakgrund inom digital försäljning och marknadsföring. Hon har även en bred erfarenhet av mobila tjänster. Hon har bland annat varit med och utvecklat mobiloperatören Halebop i Sverige samt, som marknadschef, lanserat Yoigo i Spanien. Närmast kommer Cecilia från TeliaSonera där hon var övergripande ansvarig för koncernens digitala strategier för de olika varumärkena i Norden, Baltikum och Eurasien.

– Eniro har gjort en imponerande resa de senaste åren som vittnar om att det finns en stor förändringsförmåga i bolaget. Företaget har lyckats med någonting som många andra mediebolag är mitt uppe i, att ta klivet till den digitala världen och fortfarande tjäna pengar, säger Cecilia von Krusenstierna.

Eniro kommer nu att arbeta på ett nytt sätt med marknadsföringen. Istället för stora kampanjer några gånger per år satsar bolaget numera på en ”always on strategi”, det vill säga en konstant närvaro i digitala kanaler.

– Cecilia har en perfekt bakgrund för att fortsätta detta viktiga arbete. Vi är ett modernt sökföretag där mobilen ligger i framkant. Därför måste vi vara snabbfotade och säkerställa att det vi satsar på ger så bra effekt som möjligt, säger Mattias Wedar, chef för produkt och marknadsföring inom Eniro-koncernen.

Läs mer om nyheten på Resume och Dagens Media.

,