Rejta.se, som är en av Sveriges största omdömessajter, inleder samarbete med Servicefinder. Genom det nya samarbetet kan Servicefinder visa omdömen från Rejta på sin sajt som stöd till användarna i deras val av leverantör. I gengäld får Rejta.se en ny kanal för initierade omdömen från användare av Servicefinders tjänster.

- Samarbetet med Servicefinder är intressant och ger oss möjlighet till omdömen från initierade källor. Det ger omdömena en ytterligare dimension genom närheten till affären vilket många kunder uppskattar, säger Mattias Wedar VD Eniro Sverige.

Rejtas omdömen finns idag väl spridda genom synlighet på Rejta.se, eniro.se, 121.nu och får nu ytterligare spridning genom servicefinder.se. Under juli månad passerade antal omdömen på Rejta 400 000.

Varannan svensk har skrivit omdömen om produkter eller tjänster det senaste året och var tredje avstod från att köpa en produkt eller tjänst för att ett företag har haft för få konsumentomdömen på internet. När svenskar rankar vilka källor de litar mest på kommer andra konsumenters omdömen på tredje plats när svenskarna rankar vilka källor de litar mest på, före bland annat expediters rekommendationer. Bland yngre (18-25 år) är andras omdömen helt avgörande.

ServiceFinder är Sveriges ledande tjänsteförmedlare som hjälpt fler än 100.000 konsumenter att välja företag på ett snabbt sätt.

Läs mer om samarbetet på Rejtas blogg: www.blogg.rejta.se.


,