Eniros omdömessajt Rejta.se börjar samarbeta med bloggportalen Bloggerfy. I ett slag får Rejta hundratals nya och återkommande recensenter.

Recensioner på nätet har på några år kommit att styra vad vi köper och av vem. Varannan svensk har skrivit omdömen om produkter eller tjänster det senaste året. Och nästan var tredje har avstått från att köpa en produkt eller tjänst för att ett företag har haft för få konsumentomdömen på internet. Mängden recensioner som publiceras på nätet, varje dag, gör det helt enkelt svårt för företag att försöka dölja en dåligt fungerande tjänst eller produkt.

Därmed är det inte konstigt att vi först kollar omdömen på nätet innan vi köper. Andra konsumenters omdömen kommer på tredje plats när svenskarna rankar vilka källor de litar mest på, före expediters rekommendationer och tillverkares produktbeskrivningar. Bland yngre (18-25 år) är andras omdömen helt avgörande. Enligt undersökning gjord av Search Engine Land har 72 % lika mycket förtroende för online-recensioner som på personliga rekommendationer av vänner och bekanta.

Nu knyter Rejta, som är en av Sveriges största omdömessajter med 380 000 omdömen, till sig hundratals nya recensenter. Via Bloggerfys 50 000 bloggar når tjänsten till en intressant målgrupp som kan generera en enorm ström av omdömen. I ett slag får Rejta flera nya skyltfönster för sina omdömen och bloggarna når ut till flera läsare via Rejta med sina åsikter.

// Jon & Jenny