Eniro har fått dubbla nomineringar för bästa interaktiva reklam i Guldägget.

Idag firar vi nyheten att två av våra kampanjer blivit nominerade till Guldägget 2011. De två utvalda kampanjerna är Skattjakten och Boxen som skapats tillsammans med byråerna Ingo (Ogilvy) respektive DDB.

Båda kampanjerna fick stor uppmärksamhet och engagerade många deltagare. Syftet med Skattjakten var att användarna skulle få upp ögonen för alla kartfunktioner på eniro.se såsom gatuvyn. Omkring 200.000 tävlade och totalt 11.000 löste alla gåtor och tog sig i mål. Här kan du se reklamfilmen för tävlingen.

I Eniro Boxen-kampanjen fick man gissa ett hemligt innehåll i en gul jättebox som placerats på Sergels torg. Kampanjen var ett sätt att introducera det nya produktsöket och få användarna att ändra sitt sökbeteende. Efter mer än 120.000 gissningar korades till sist en vinnare som fick en tvåårig prenumeration på en bil.

Här kan du se nomineringarna till Guldägget. Den 14 april avslöjas alla vinnarna. (Bilden är lånad från http://guldagget.se/)

Erika Winther, redaktör eniro.se

,